vuoskari2019-banneri.jpg

Vuosikertomus 2019

Digitaalisuutta, joka toimii ja tuntuu

Me Digialla autamme asiakkaitamme menestymään verkottuvassa ja dataintensiivisessä maailmassa. Toimintamme perustuu korkeaan ammattitaitoon, luotettaviin ratkaisuihin sekä pitkiin asiakassuhteisiin. Tunnemme digitalisaation kaikki kerrokset liiketoimintajärjestelmistä integraatioihin, data-analytiikkaan ja digitaalisiin palveluihin. Toteutamme asiakkaillemme laajoja digitaalisia kokonaisuuksia kaikki kerrokset huomioiden.

Vuosi 2019 lukuina

131,8 milj. eur.
(112,1)

Liikevoitto

9,6 milj. eur.
(6,5)

Osakekohtainen tulos

0,27 euroa
(0,18)

(1091)

Toimitusjohtajan katsaus

Yrityskulttuurin ja kasvun vuosi

Kasvu luodaan arjen työssä yhdessä asiakkaiden kanssa. Vuonna 2019 vahvistimme tarjoamaamme ja laadimme arjen työtä ohjaavat Digian kulttuuriperiaatteet. Liikevaihtomme kasvoi vuonna 2019 17,6 prosenttia ja liikevoittomme parani 48,6 prosenttia.

Digian keskeinen vahvuus on laaja-alainen tarjoama sekä syvä teknologiaosaaminen yhdistettynä kannustavaan ja kehittyvään työkulttuuriin. Nämä olivat myös keskeiset panostusalueemme vuonna 2019.
Kulttuuri on arjen toiminnanohjausjärjestelmä, joka ohjaa arjen valintoja ja luo perustan jatkuvalle uudistumiselle sekä yksilön että koko Digia-yhteisön osalta. Vuonna 2019 kiteytetyt Digian neljä kulttuuriperiaatetta ovat oppiminen, jakaminen, rohkeus ja ammattiylpeys.

Lue toimitusjohtajan katsaus >>

timo-levoranta.jpg

Katsaus strategiakauteen 2016–2019

Digia julkaisi 29.4.2016 kasvustrategian, jonka tavoitteena on ollut vahvistaa yhtiön asemaa erityisesti kasvavilla digitaalisten palveluiden markkinoilla sekä palveluliiketoiminnassa. Ilmoitimme tavoittelevamme keskimäärin 15 prosentin vuosikasvua. Vuosina 2017–2019 keskimääräinen vuosikasvu oli 15,8 prosenttia.

Tutustu strategiakauden 2016-2019 katsaukseen >>

strategia-minikuva.jpg

Strategia 2020–2022

Julkistimme 7.2.2020 strategian, jonka mukaan tavoittelemme strategiakaudella 2020–2022 yli 10 prosentin vuotuista liikevaihdon kasvua sisältäen orgaanisen kasvun ja yritysostot. Kannattavuuden parantamisen tavoitetaso on 10 prosentin EBITA-­liikevoittomarginaali strategiakauden päättyessä.

Lue lisää strategiasta 2020-2022 >>

vuosikertomus-kuvat.jpg

Ammattitaitoinen ja asiakkaidemme tavoitteisiin sitoutunut henkilöstö on koko toimintamme perusta. Haluamme olla jatkuvasti oppiva huippuammattilaisten joukko, jossa vankka ammattitaito ja toiminnan joustavuus kohtaavat.

Vuonna 2019 osaamisen kehittämiseen käytettiin keskimäärin 47 koulutustuntia per työntekijä. Panostimme johtamiskulttuurin kehittämiseen muun muassa järjestämällä esimiesvalmennusta, jonka perusajatuksena on kehittää digialaista tapaa johtaa valmentavalla otteella, positiivisesti ja tavoitteellisesti. Vuonna 2019 henkilöstön vaihtuvuus oli 9,7 prosenttia.

Lue lisää henkilöstöstä >>

henkiloston-maara-ja-sukupuolijakauma.JPG
henkilosto-paikkakunnittain.JPG

Digian kulttuuriperiaatteet

kulttuuriperiaatteet.JPG

Asiakkaat

Autamme asiakkaitamme uudistumaan digitaalisesti useilla toimialoilla. Ammattitaitoiset ja kokeneet asiantuntijamme luovat uusia palveluja ja toimintatapoja yhdessä asiakkaidemme kanssa pitkissä kumppanuussuhteissa.

Lue lisää asiakkaistamme >>

Haluatko pysyä ajan tasalla Digian kuulumisista?

Tilaa tiedotteemme sähköpostiisi >>