Vuosikertomus 2022

Vaikuttavaa digitaalisuutta

Olemme julkaisseet vuoden 2022 raportointikokonaisuutemme, joka sisältää vuosikertomuksen, hallituksen toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä, palkitsemisraportin ja vastuullisuusraportin.

Lue lisää ja tutustu toimintaamme tarkemmin!

Vuosi 2022 lukuina

0milj. eur.
EBITA-liikevoittoprosentti

Toimitusjohtajan katsaus

Uudistumista ja vakaata kasvua

Vuosi 2022 oli Digiassa uudistamisen ja kasvuinvestointien vuosi. Vahvistimme osaamistamme myös yritysostoin ja jatkoimme kannattavaa kasvua.

Vuonna 2022 päättyneen kolmivuotisen strategiakautemme pääteema on ollut ”uudista ja kasva”. Uudistumisen vaatimista kasvuinvestoinneista huolimatta onnistuimme jatkamaan vakaalla liikevaihdon kasvu-uralla ja hyvällä kannattavuudella. Liikevaihtomme kasvoi 9,5 prosenttia ja oli noin 171 miljoonaa euroa. EBITA-liikevoittomme oli 9,2 prosenttia liikevaihdosta.

Näemme Digiassa IT-palvelumarkkinan kasvun jatkuvan, vaikka lyhyellä aikavälillä kysyntään liittyvät riskit ovatkin toimintaympäristössä kasvaneet. Tiedon hyödyntäminen älykkään teknologian avulla tehokkaasti ja turvallisesti on yhä keskeisempi menestystekijä kaikille organisaatioille. Me pidämme asiakkaamme digievoluution kärjessä, asiakkaalle sopivalla toimintamallilla ja rytmillä.

toimitusjohtajan_katsaus_2022

Poimintoja Digian vuodesta 2022

Toiminnan kehittäminen

• Digia Business Engine parantaa kilpailukykyämme
  • ISO 27001 -tietoturvasertifikaatti on osoitus pitkäjänteisestä tietoturvatyöstä

Osaaminen

• Digian Defence-liiketoimintayksikkö tuo modernia osaamista puolustusalan käyttöön
  • Digia on johtava Microsoft-asiantuntija

Yhteistyö ja verkostot

• Digia Hub ja Fulcrum Digital tuovat osaamista ja tarvittavia resursseja asiakkaidemme hyödynnettäväksi

Vastuullisuus

• Luomme yhdessä kestävää digitaalisuutta yhteispelillä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa

Yritysostot

• Vuonna 2022 toteutimme kolme yritysostoa, jotka tukevat Digian kasvua
vuosikertomus_henkilosto

Digitaalisuutta yhdessä kehittyen

Ammattitaitoinen, asiakassuuntautunut ja sitoutunut henkilöstö on Digian toiminnan perusta. Tavoitteemme on olla teknologia-alalla haluttu työnantaja, ja tuemme henkilöstön hyvinvointia sekä osaamisen kehittymistä.
Uskomme, että arvostetussa ja tuottavassa työyhteisössä mielekkäät työtehtävät, jatkuva oppiminen, hyvinvointi ja yhteisöllisyys sekä tavoitteellisuus toteutuvat tasapainoisesti.

Haluamme tarjota kaikille turvallisen ja terveellisen työympäristön, jossa jokaista työntekijää arvostetaan omana itsenään. Hyvinvointi, tasa-arvo, mukaan ottaminen ja yhdenvertaisuus ovat hyvän työnantajuutemme keskeisiä rakennuspalikoita.

Vastuullisuus

Vastuullinen tapamme toimia on olennainen osa strategiaamme ja liiketoimintamme menestystä. Tavoitteenamme on rakentaa kestävää digitaalisuutta, joka toimii ja tuntuu.

Tutustu kestävään tapaamme toimia uudistuneesta vastuullisuusraportistamme! Nyt raportoidut vastuullisuuden aihealueet, tavoitteet ja avainmittarit pohjautuvat vastuullisuusohjelmamme 2020-2022 määritelmiin.

Vuonna 2022 kehittämisen painopisteenä olivat eettisen toimintakulttuurin ja ihmisoikeusvaikutusten arvioinnin kehitystyö sekä ympäristövastuun kehittäminen ilmastotiekarttamme mukaisesti.

vastuullisuuden_painopisteet

Asiakkaat

Digia on luotettava kumppani älykkään liiketoiminnan kehittämisessä. Luomme asiakkaillemme kestävää arvoa monipuolista tarjoamaa hyödyntäen. Toteutamme alustaratkaisuja ja autamme hyödyntämään dataa sekä rakentamaan parhaan mahdollisen digitaalisen asiakaskokemuksen.

Tutustu tapaamme toimia ja monipuolisiin asiakastoteutuksiimme.

Strategia 2023-2025

Unlock your intelligence

Älykäs liiketoiminta (Intelligent Business) on digitalisaation seuraava taso. Digia yhdistää teknologian mahdollisuudet ja ihmisten kyvykkyydet älykkäämmän liiketoiminnan ja yhteiskunnan sekä kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi. Pidämme asiakkaamme digievoluution kärjessä asiakkaalle sopivalla toimintamallilla ja rytmillä.

Tutustu päivitettyyn strategiaamme ja lue miten tuemme älykkään liiketoiminnan kehittämisessä.